در حال بارگذاری
استاد دانشگاه آزاد واحد بجنورد:

پیام‌رسان‌های غربی، پناهگاه امنی نیستند

شماره خبر : 1725 - https://asreatrak.ir/short/VmBm9

استاد دانشگاه آزاد واحد بجنورد گفت: پلتفرم‌ها توسط دولت‌ها مورد بررسی، بازجویی و واکاوی قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانند آنچه را که کاربرها دارند را زیر و رو کنند، بنابراین پناهگاه امنی نیستند.

غلام‌رضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: پاول دوروف مدیرعامل تلگرام در سال ۱۹۸۴میلادی در روسیه به دنیا آمد از دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ فارغ‌التحصیل شد او همراه با همکلاسی‌اش شبکه اجتماعی ویکی را راه‌اندازی کرد خیلی سریع این شبکه رشد پیدا کرد و توانست شبکه‌های مختلف اپوزیسیون را به خودش جلب کند.

وی افزود: در این مدت پلیس روسیه همواره از پاول دوروف می‌خواست که صفحات افراد اپوزیسیون را حذف کند یا اطلاعات را به پلیس بدهد که پاول این کار را نمی‌کرد.  

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در مورد چگونگی بازداشت پاول دوروف شرح داد: فشارهای پلیس بر دوروف باعث شد که در سال ۲۰۱۳ سهام خودش را بفروشد و روسیه را ترک کند و شرکت تلگرام را در برلین ایحاد کرد بعد از مدتی این شرکت به امارات متحده عربی منتقل شد و اولین محصول این شرکت یعنی تلگرام با هدف آزادی بیان، حفظ اطلاعات و حریم اشخاص شروع به فعالیت کرد که درحال حاضر ادعا می‌کنند یک میلیارد کاربر دارند.

وی گفت: خود این پیام‌رسان قرار بود فضایی برای آزادی بیان باشد و مردم گوشه امنی برای حرف‌هایشان داشته باشند اما توسط دولت‌ها مورد هجوم قرار گرفته است و آنان توانستند به اطلاعات افراد، عکس‌ها و متن‌ها دسترسی پیدا کنند.  

کاظمی با بیان اینکه پیام‌رسان‌های خارجی پناهگاه امنی نیست، ادامه داد: پلتفرم‌ها توسط دولت‌ها مورد بررسی، بازجویی و واکاوی قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانند آنچه را که کاربرها دارند را زیر و رو کنند.

وی در مورد بازداشت پاول دوروف در یکی از فرودگاه‌های حومه پاریس، توضیح داد: کشوری مدیرعامل تلگرام را بازداشت کرد که ادعای آزادی بیان را داشت و شعار دهنده آزادی بیان بود.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: از بازداشت مدیرعامل تلگرام و سانسور خبری آن نتیجه می‌گیریم که غرب ادعا می‌کند و شعار می‌دهد که باید آزادی بیان وجود داشته باشد و خودش را حامی آزادی بیان می‌داند.

کاظمی با بیان اینکه قدرت‌های غربی در بزنگاه‌ها و مواقع بحرانی از پلتفرم‌های مختلف به نفع خود استفاده می‌کنند، گفت: در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ کشور خودمان به وضوح دیدیم که در تلگرام، توئیتر و پیام رسان‌های دیگر توسط افراد سودجو مصادره شد و از تلگرام برای رد و بدل کردن پیام‌های خود و انتشار محتواهای دروغین جهت برهم زدن آرامش مردم استفاده کردند.  

وی در مورد استفاده از پلتفرم‌های خارجی توصیه کرد: کاربران پیام رسان‌های خارجی به هیچ‌وجه احساس امنیت نکنند و حواسشان به گفته‌ها، تصاویر باشد و حریم خصوصی‌شان را به راحتی در اختیار پلتفرم‌ها قرار ندهند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات